Powołani, aby służyć

A kiedy im umył nogi, przywdział szaty i znów zajął miejsce przy stole, rzekł do nich: «Czy rozumiecie, co wam uczyniłem? Wy Mnie nazywacie „Nauczycielem” i „Panem”, i dobrze mówicie, bo nim jestem. Jeżeli więc Ja, Pan i Nauczyciel, umyłem wam nogi, to i wy powinniście sobie nawzajem umywać nogi. Dałem wam bowiem przykład, abyście i wy tak czynili, jak Ja wam uczyniłem». J 13, 12-15

Wyobraź sobie, że Jezus klęka przed Tobą i myje Ci nogi… Bóg w ludzkim ciele uniża się przed tak wielkim grzesznikiem… Czy Twój umysł potrafi to ogarnąć?… Jezus jest kimś większym niż papież, biskup, prezydent, czy jakiś celebryta… I On myje Ci nogi… Służy z tak wielką miłością… Dlaczego to czyni?… Abyś czynił podobnie rodzicom, dzieciom, przyjaciołom i nieprzyjaciołom, pracodawcy, współpracownikom, bezdomnym, chorym, alkoholikom, wierzącym i niewierzącym…
Czy masz w sobie wystarczająco miłości, by tak żyć?…
Uwielbiam Cię dzisiaj Boże za łaskę służebnego kapłaństwa, w którym dajesz mi tyle możliwości do dawania siebie ludziom… Pragnę z wielką miłością klękać przed Tobą w drugim człowieku i myć pokornie stopy… Im dłużej wpatruje się w Twoją miłość, tym bardziej dostrzegam Cię w ludziach… Ty zdejmujesz ze mnie wszelkie opory i lęki… Coraz bardziej przestaje interesować mnie to, co ktoś powie, gdy wyjdę przed szereg, aby pochylić się nad Tobą… Niech Twoja miłość Panie działa we mnie…

oraz coś starszego

Posted on Marzec 24, 2016, in Słowo z mocą! and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

